Page 17 - e dergi aralık 2021
P. 17

SPOR ZAMANI                                                  2   . Tarihe ilginiz ilk ne zaman başladı?


                                                              Belki  klasik  olacak  ama  elbette  öğrencilik  yılla-
                                                              rımda.  Sosyal  bilimlere  ama  bilhassa  tarihe  olan
                                                              merakımı ve kabiliyetimi ortaokul yıllarında keş-
                                                              fettim diyebilirim. Tarih kitaplarını keyifle okuyor,
                                                              resimleri  inceliyor  ve  tarih  konuşmaktan  inanıl-
                                                              maz keyif almaya başladığımı gördüm. Doğal ola-
                                                              rak meslekî tercihin bilincine varmaya başladığım
                                                              lise yıllarında bu durumu daha bilinçli bir şekilde
                                                              sürdürdüm.  Ama  bu  konuda  sadece  tutku  sahibi
                                                              olan bir gencin hayallerini planlı ve programlı bir
                                                              kariyer  yürüşüne  dönüştüren  tarih  öğretmenimi
                                                              de hayırla yad etmem gerekir. Kendisinin rehber-
        KORAY                                                 fim vardı; tarihçi olmak!
                                                              liğiyle üniversite sınavına girerken artık tek hede-


                                                                 .Peki Tarihçi olma hedefiniz Tarih Öğretme-
        ŞERBETÇİ                                              3ni olma hikayenize nasıl dönüştü?
                                                              Üniversitede tarih eğitimi aldıktan sonra zihnim-
                                                              de bir ideal belirmişti. Madem ben tarihle uğraş-
                                                              maktan bu kadar keyif alıyordum neden bunu in-
                                                              sanlarla  paylaşmayayım.  Çünkü  herkesin  aklında
                                                              “tarih sıkıcıdır” gibi bir klişe vardı. Bunu yıkmak
         Öğrencilerime tarih anlatırken                       istiyordum çünkü tarih bilimiyle uğraşmanın çok
         yöntemimi kendime Nobel edebiyat                     keyifli bir kulvar olduğunu biliyordum ve bunu ya-
         ödülünü alan ilk Asyalı yazar, şair                  şıyordum. İşte bu heyecanımı paylaşmanın ve be-
         ve düşünür Rabindranath Tagore’un                    nim gibi buna inanan gençlere yol göstermenin en
         sözü üzerine inşa ettim. Şöyle der                   güzel yolu da tarih öğretmeni olmaktı. Bu düşün-
         Tagore:                                              celerle öğretmenlik mesleğine yöneldim.



             ‘‘    Bir şeyi                                   4yıkarak  öğrencilerinize  Tarih  dersini  nasıl
                                                                 .  Sizin  de  dediğiniz  gibi  tarih  sıkıcı  klişesi
                   anlamak onda
                                                              sevdiriyorsunuz?
                   kendimizden bir                            Öğrencilerime tarih anlatırken yöntemimi kendi-

                                                              me Nobel edebiyat ödülünü alan ilk Asyalı yazar,
                   şeyler bulmaktır.                       ‘‘  şair ve düşünür Rabindranath Tagore’un sözü üze-
                                                              rine inşa ettim. Şöyle der Tagore:
                                                              “ Bir şeyi anlamak onda kendimizden bir şeyler bul-
                                                              maktır.”
            .Merhaba  Koray  Hocam.  Bizi  kırmayıp
        1röportaj  teklimizi  kabul  ettiğiniz  için  çok     Bu benim için önemli bir ilke oldu. Öğrencilerime
        teşekkür ederim. Öncelikle sizi biraz tanıyabilir     anlattığım  her  konuyu  muhakkak  insan  kavramı
        miyiz?                                                ekseninde  anlatmaya,  olayların  insanî  boyutunu
                                                              göstermeye çalışırım. Bir de konu elverdiği oranda
        1976 Sivas doğumluyum. Çocukluğunda babamın
                                                              günlük  hayatla  ilişkilendiririm.  Böylece  öğrenci-
        görevi  nedeniyle  Türkiye’nin  farklı  illerini  gören
                                                              ler için okudukları şeyler soyut ve uzak olmaktan
        ama İzmir’de yetişmiş biriyim. Ankara Üniversitesi
                                                              çıkar ve  birden bire tarihi inşa edenlerin kendi-
        Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesinde başlayan tarih-
                                                              leri  gibi  insanlar  olduğu  havasını  verir.  İşte  tam
        çilik serüvenimi de bugünlere kadar gerek eğitim-
                                                              bu  noktada  onlar  da  tarihe  ortak  olurlar.  Bunun
        cilik gerekse de yazarlık kulvarından bugüne ka-
                                                              ardından kendiliğinden ilgi ve sevgi gelir. Bu asla
        dar sürdüren birisiyim diyerek belki de kendimle
                                                              şaşmaz bir ilkedir.
        ilgili en yalın ve açıklayıcı tanımı yapmış olurum.
                                                                                                               17
   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22