Page 31 - Kırklareli İl Milli Eğitim Müdürlüğü - E-Dergi Nisan 2022
P. 31

Kırklareli

        Rehberlik ve

        Araştırma Merkezi





        Psikolojik  Dayanıklılık  düzeylerinde  sahip  oldukları  Eğitim  Düzeyi  değişkeni  açısından  anlamlı
        bir  farklılık  görülmemektedir.  İstatistiki  açıdan  anlamlı  bir  fark  oluşmamasına  rağmen  Psikolojik
        Dayanıklılık  düzeyi  ortalaması  en  yüksek  grubunun  önlisans  mezunu  öğretmenlerden  oluştuğu,
        Psikolojik Dayanıklılık düzeyi ortalaması en düşük grubunun ise yüksek lisans derecesine sahip olan
        öğretmenlerden oluştuğu dikkat çekmektedir.
        Öğretmenlerin Psikolojik Dayanıklılık düzeylerinde Bulundukları Kurumda Çalışma Süreleri değişkeni
        açısından anlamlı bir farklılık görülmemektedir. İstatistiki açıdan anlamlı bir fark oluşmamasına rağmen
        Psikolojik Dayanıklılık düzeyi ortalaması en yüksek grubunun bulundukları kurumda 1 yıldan az süredir
        çalışan  öğretmenlerden  oluştuğu,  Psikolojik  Dayanıklılık  düzeyi  ortalaması  en  düşük  grubunun  ise
        bulundukları kurumda 1-5 yıl süreleri arasında görev yapmakta olan öğretmenlerden oluştuğu dikkat
        çekmektedir.
        Çocuk Sayısı değişkeni açısından öğretmenlerin Psikolojik Dayanıklılık düzeylerinde istatistiki açıdan
        anlamlı  bir  fark  olmadığı  görülmektedir.  İstatistiki  açıdan  anlamlı  bir  fark  oluşmamasına  rağmen
        Psikolojik Dayanıklılık düzeyi ortalaması en yüksek grubunun 2 çocuk sahibi öğretmenlerde olduğu,
        Psikolojik Dayanıklılık düzeyi ortalaması en düşük grubunun ise 3 çocuk sahibi bireylerden oluştuğu
        dikkat çekmektedir.
        Çalışma  Kırklareli  ilinde  ve  ilçelerinde  görev  yapmakta  olan  öğretmenlerin  psikolojik  dayanıklılık
        düzeylerinin  çeşitli  değişkenler  açısından  incelendiğinde  istatistiki  açıdan  anlamlı  bir  fark  yaratıp
        yaratmadığını göstermesi açısından önemlidir.
        Araştırma kapsamında incelenen değişkenler istatistiki açıdan öğretmenlerin Psikolojik Dayanıklılık
        düzeyleri üzerinde anlamlı bir fark yaratmadığı ve psikolojik dayanıklılıklarının  iyi düzeyde olduğu
        görülmektedir. Fark oluşmamasının nedenleri arasında Kırklareli İli’nde sosyal yaşam olanaklarının geniş
        olması, büyük şehrin koşuşturma ve hengamesinden uzak her yere ulaşımın rahatlıkla sağlanabilmesi,
        doğaya ulaşımın kolay olması ve doğa ile baş başa kalabilecek ortamların çokluğu, suç oranının düşük
        olmasından dolayı bireylerde güvenlik duygusunun hakim olması ile kadın ve çocukların özgürce dışarıda
        vakit geçirebilmesine olanak sağlaması, ekonomik olması, şehrin homojen yapıya sahip olması, nüfusun
        yoğunluğunun Türkiye’deki bir çok şehre göre az olması nedeni ile devlet dairelerinde iş ve işlemlerin
        kolay halledilebilmesine olanak sağlaması, vatandaşların stres yaşamadan işlerinin halledebilmeleri,
        Kırklareli  halkının  eğitim  düzeyinin  Türkiye  ortalamasının  üstünde  seyretmesi,  nüfusun  az  olması
        kişilerin  bir  birini  tanımasını  sağlamakta  olup  insanlar  arası  iletişimin  güçlü  olması,  şehrin  mutlu
        insanlardan oluşması ve gelen kişilere de pozitif bir hava yaydığı düşünülmektedir.
         Araştırma, zaman, kaynak ve erişim gibi bazı kısıtlara sahiptir, bu nedenle değişken sayısı ve örneklem
        sayısı arttırılarak araştırmanın daha geniş bir kitleye daha detaylı bir şekilde uygulanması daha güvenilir
        sonuçların elde edilmesine yol açabilir.

        *“Pandemi  Döneminde  Öğretmenlerin  Psikolojik  Dayanıklılığı”  hakkındaki  araştırmanın  tamamını
        Kırklareli  Rehberlik  ve  Araştırma  Merkezinin  Web  sitesinden    (    https://kirklareliram.meb.k12.tr  )
        ulaşabilirsiniz.
        **Bu çalışmada SPSS programı kullanılarak veri analizinin gerçekleştirilmesi ve yorumlanması Namık
        Kemal  Ünivesitesi,  İktisadi  ve  İdari  Bilimler  Fakültesi    Araştırma  Görevlisi  Dr.  Aytaç  Güt  tarafından
        gerçekleştirilmiştir.






                                                                                                                 31
   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36