Page 16 - Kırklareli 81 Çalıkuşu Mart 2023
P. 16
ÇALIKUŞU KIRKLARELİ KIRKLARELİ
ÇALIKUŞU
"Matvivor" Parkuru
illi Eğitim Bakanlığınca başlatılan "Matematik Seferberliği" kapsamında Kırklareli Milli Eğitim Müdür-
Mlüğünce hazırlanan "Oyunlarla Matematik Projesi" ile öğrenciler matematiği daha çok anlayıp sev-
meye başladı.
Pehlivanköy Atatürk Ortaokulunda uygulanan projede, okul bahçesinde "Matvivor" adı verilen sportif
yarışma parkuru oluşturuldu. Parkurdaki engelleri aşan öğrenciler, kendileri için hazırlanan matematik
problemlerini çözerek yarışmayı tamamlıyor.
Takımlarda yarışan öğrenciler parkurdaki engelleri aştıktan sonra soru kutusunda yer alan problemler-
den seçip cevaplarını yazarak kutuya atıyorlar. Daha sonra öğretmenler cevapları kontrol ederek en çok
doğru yanıtı veren takımı birinci ilan ediyor. Böylece öğrenciler bir yandan spor yapıp eğlenirken diğer
yandan da soru çözüyor.
Sınıf içi etkinliklerde ise cep telefonu kullanılarak artırılmış gerçeklik uygulaması sayesinde sanal or-
tamda matematik problemleri gizleniyor. Cep telefonu uygulamasıyla sınıfta gizlenen soruları bulan öğ-
renciler, soruları cevaplıyor.
"Matematik dersini tüm öğrencilere sevdirmek istiyoruz"
Milli Eğitim Müdürü Hüseyin Kalkan, AA muhabirine, Milli Eğitim Bakanlığınca başlatılan "Matematik Se-
ferberliği" kapsamında hazırlanan "Oyunlarla Matematik Projesi"ni kentteki tüm okullara yaymak istedik-
lerini söyledi.
Matematiğin farkındalığının ortaya çıkarılarak öğrenciler için daha eğlenceli hale getirildiğini dile ge-
tiren Kalkan, "Matematik dersini tüm öğrencilere sevdirmek istiyoruz. Onlara matematik ile yapılacak
çalışmaların hem hayata hazırlamada hem de onlara yön vermede ne kadar etkili olduğunu göstermeyi
amaçlıyoruz." dedi.
"Matematiği soyut kavramlardan alıp daha somut hale getirdik"
Matematik öğretmeni Berna Tunca Eygül de öğrencilerin günlük hayattaki matematiği fark etmelerini
sağlamaya çalıştıklarını, bu sayede dersleri de keyifli hale getirdiklerini kaydetti.
Öğrencilerin matematiğin önemini yaşayarak keşfetmelerini sağlamayı amaçladıklarını aktaran Eygül,
"Proje kapsamında da elimizden geldiğince renkli oyunlar sergileyerek öğrencilerin çeşitli alanlarda
gelişimlerini desteklemeye çalışıyoruz. Matematiği soyut kavramlardan alıp daha somut hale getirdik.
Artırılmış gerçeklik uygulaması yaparak çarpmayı hoşlarına gidebilecek şekilde zevkli hale getirmeye
çalıştık." diye konuştu.
16