Page 18 - e dergi aralık 2021
P. 18

. Ne kadar güzel anlattınız Hocam, teşekkür-         . Bu kadar emek harcayarak böyle başarılar
        5ler. Bu kadar emek verdiğiniz mesleğinizde  7elde  ettiniz.  Sizi  hayatta  bir  adım  öne  taşı-
        eminim ki birçok anınız vardır. Ama en özel, sizi  yan  şeylerin  neler  olduğunu  düşünüyorsunuz?
        en etkileyen unutamadığınız bir anınızı bizimle  Başarılı olmanızı hangi özelliğinize bağlıyorsu-
        paylaşır mısınız?                                     nuz?

        Elbette pek çok anım var. Ama bir tanesi cidden  En başta sevdiğim alanla ilgilenmem geliyor. De-
        kalbime  kazınmıştır.  Annemi  kaybettiğim  yıl  iz-  diğim gibi tutkum olan işi yapıyorum. Bu olmazsa
        nimi  kullanıp  okula  gelmiştim.  İlk  dersim  aynı  kesinlikle başarı olmaz. Bu sadece benim için de-
        zamanda sınıf öğretmeni olduğum bir sınıftı. Do-      ğil herkes için geçerli bir hayat kuralı. Sevdiğiniz,
        ğal olarak derse psikolojik açıdan durgun ve çök-     uğraşmaktan keyif aldığınız işi yapıp da başarısız
        kün bir halde girmiştim. Aslında çok hareketli ve  olma şansınız yok. Ama bu tek başına yetmiyor el-
        konuşkan  olan  sınıfım  öyle  olgunlukla  sessizliğe  bette. Ardından ilgilendiğiniz alanla ilgili ciddi eg-
        bürünmüştü ki kalp atışlarımızı bile duyabilecek  zersizler yapmanız gerek. Mesela ben tarihçi oldu-
        haldeydik.  Gençlerin  bu  denli  olgun  tavrı  beni  ğum için benim en temel egzersizim doğal olarak
        duygulandırmıştı ama asıl vurucu darbe ardından  okumak. Belki hiçbir konuda yapmam ama okuma
        geldi. Sınıf başkanı elinde büyük bir zarfla geldi ve   konusunda göğsümü gere gere: “ bu konuda çok
        zarfı masama bıraktı. Ben zarfa şaşkınlıkla bakar-    iyiyim” diyebilirim. Üniversite yıllarından bu yana
        ken gayet olgun bir tavırla:                          alanımla ilgili binlerce kitap ve makale okudum ve
        “ Hocam, üzüntünüzü biliyoruz. Size destek olmak      hala okumaya devam ediyorum. İşte bu disiplin ba-
        için hepimiz ayrı ayrı size hitaben bir mektup yaz-   şarının ikinci kuralıdır diyebilirim.
        dık. Size en güzel ve ancak böyle destek olabilir-
                                                                 .Belki birçok kişinin hayalindeki yerdesiniz.
        dik!”
        Bir heykel gibiydi, dişlerimi sıkıyor ve durumumu     8Sizin en büyük hayaliniz ve gerçekleştirmek
        muhafaza  ediyordum  ama  gözlerimden  süzülen        istediğiniz projeleriniz nelerdir?
        yaşlara engel olamıyordum. Derin bir nefes alıp o     Biraz  garip  olacak  ama  neredeyse  hayallerimin
        harika gençlere “teşekkür ederim” diyebilmem da-      hepsini şu an yaşıyorum. Sevdiğim işi yapıyorum,
        kikalarımı aldı. Bunu asla unutmam!                   bu konuda kitaplar yayınladım, ders kitabı yazarı
                                                              oldum, konferanslar verdim, televizyon program-
            . Tarih öğretmenliği yaparken başka birçok
        6projede de yer aldığınızı görüyoruz. Basında         ları yaptım. Daha ne olsun? Ama bu durumu eğ-
        çokça yer alan, aynı zamanda da sosyal medya-         lenceli bir noktaya götürmek adına diyebilirim ki
        da aktif bir öğretmensiniz. İş hayatı, yazarlık ve    belki de bir tarihi film de küçücük de olsa bir rol
        bu kadar çok medyada yer almak… Nasıl başla-          alsam hayallerimi taçlandırmış olurum. Kim bilir?
        dı, nasıl devam etti bütün bunlar?                       .  Hocam  maalesef  keyifli  sohbetin  sonuna

        Başta dediğim gibi; tarih benim için bir tutku. Ha-
                                                             9geldik. Ben şahsım ve temsil ettiğim kurum
        yatımın  ekseninde  yer  alıyor.  Bu  nedenle  içinde   olan Kırklareli İl Milli Eğitim Müdürlüğü adına
        tarih olan her projeyi ortaokul yıllarımdan gelen
                                                              size teşekkürlerimi sunuyorum. Son olarak,  öğ-
        bu tutkuyla yürütüyorum. Elbette bu süreçte farklı
                                                              retmen adaylarına, öğretmenliği hayal edenle-
        kulvarlarda  çalışma  yapmak  zorunda  kalıyorum.
                                                              re bir tavsiye verin desem ne dersiniz?
        Bu insanî olarak cidden yorucu. Kimi zaman durup
                                                              Öğretmenlik  başta  sınırları  ve  kuralları  belli  bir
        soluklanma ihtiyacını derinden derine hissediyo-
                                                              uzmanlık  alanı.  Burası  genel  ölçütleri  kabul.  Fa-
        rum. Fakat özünde Konfüçyüs’ün bir sözü mesele-
                                                              kat bunla birlikte öğretmenlik cidden bir sanattır.
        yi hallediyor sanırım:                                Eğer bu mesleği yapmak istiyorsanız en başta in-
        “ Sevdiği işi yapan kişi bir gün bile çalışmış sayıl-
        maz.”                                                 sanı ve insana dair her şeyi sevmelisiniz. İşte o za-
                                                              man insanların hayatlarına nasıl dokunduğunuzu
        Nasıl  başladığına  gelirsek  de,  2014  yılında  bir
                                                              göreceksiniz  ve  bu  her  şeyin  ötesinde  alacağınız
        üniversitenin  televizyon  kanalına  davet  edildim.
                                                              duygusal ve zihinsel bir lezzet olacak. Bununla bir-
        Tanzimat ve Meşrutiyet dönemini anlatmaya. İşte
                                                              likte bir de öğrenme isteğinizi asla yitirmeyecek-
        e  olduysa  ondan  sonra  oldu.  Programın  içeriğini
                                                              siniz. Unutmamalı, iyi bir öğretmen çok şey bilen
        beğenen  yetkililer  bunun  sürekli  olmasını  teklif
                                                              biri değildir, öğrenme hevesini asla kaybetmeyen
        ettiler. Sonrası malum. Farklı mecralarda ve farklı
                                                              birisidir.
        programlarda bugüne kadar geldi.
        18
   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23