KIRKLARELİ İL MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

Kodlareli ve Bilim Akademisi Çalıştayı Yapıldı.

22 Haziran 2018 tarihinde Kodlareli ve Bilim Akademisi Çalıştayı Yapıldı.
Kodlareli ve Bilim Akademisi Çalıştayı Yapıldı.

KODLARELİ (KOD 40’LARELİ)

Projenin Amacı: Bilim ve teknolojinin ekonomik ve toplumsal yarar sağlayacak şekilde yenilenmesi, yaratıcılığın ticari ustalıkla birleştirilmesi 21. yüzyılda önem arz etmektedir. Yapılan araştırılmalara göre her 3 çocuktan biri henüz konuşma dahi öğrenmeden bilgisayar, akıllı telefon, tablet vb. elektronik cihazlarla tanışıyor. Çocukların kodlama ile tanışmaları, kullandıkları cihazları faydalı araçlara dönüştürmesini sağlayacaktır. Kodlama eğitimi, çocukların hayal ettikleri oyun, uygulama vb. birçok yazılım geliştirebilmelerine imkan tanıyarak tüketimin kaçınılmaz olduğu bu çağda sadece tüketen değil üreten nesillere dönüşecektir. Kodlareli projesi ile tüketen değil kendi mobil uygulamasını kendisi üreten, robot yapan bir nesil yetiştirilmesi planlanmaktadır.

 

“BİLİM AKADEMİSİ”

Projenin Amacı:Kırklareli ilinde görev yapan öğretmenlerin 21. YY becerilerini tanımalarını ve uygulama alanları konusunda bilgi sahibi olmalarını sağlamak ve teknolojideki günceli yakalama noktasında öğretmenlerimize gerekli bilgi, beceri ve bakış açısını kazandırarak öğretmenlerin potansiyellerini ortaya çıkarmalarına yol gösterici olmak projenin genel amacıdır. Öğretmenlere etkili mentörlük eşliğinde pratik yapma ve anında geri bildirim alma imkânı sunularak eğiticilik niteliklerinin geliştirilmesi de amaçlanmaktadır.

Öğretmenlerin öğrenci merkezli, bireylerin öğrenme düzeyi farklılıklarını dikkate alan farklı yöntem, teknikleri kullanmakta zorluk yaşaması veya değişime direnç göstermesi projenin temel gerekçesini oluşturmaktadır. Bilgiyi aktarma yollarını çeşitlendirmek, böylece öğrenemeyen öğrenci kalmamasını sağlayarak dolaylı olarak öğretmen tükenmişliğini önlemek projenin çıkış noktası konumundadır.

Öğretmenler yeni teknikler kullanarak denemeler yaparken, yeterli düzeyde eğitimi olmayan öğretmenler genelde öğrenci seviyesine uygun yöntemler geliştirmekte istenilen başarıyı yakalayamamaktadır. Öğretmenlerin bireysel olarak sergiledikleri çabaları sistemli hale getirip, onların ihtiyacı olan bilgi ve beceriyi kazandırabilmek en nihayetinde öğrencilerin akademik ve sosyal başarısına olumlu etki sağlayacaktır. Sınıfında başarılı olduğunu hisseden öğretmenin de motivasyonu yükselecek ve sonuç olarak öğretmenlik niteliği ile birlikte eğitim camiasının kurumsal kapasitesi artırılmış olacaktır.

 

22-06-201822-06-201822-06-201822-06-201822-06-201822-06-201822-06-201822-06-201822-06-201822-06-201822-06-201822-06-201822-06-201822-06-201822-06-201822-06-201822-06-201822-06-201822-06-201822-06-201822-06-201822-06-201822-06-201822-06-201822-06-201822-06-201822-06-201822-06-201822-06-2018

KOCAHIDIR MAHALLESİ PAŞA ÇEŞME CAD. BLOK NO 6 İÇ KAPI NO1 - 288 214 10 74 288 214 20 21

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.